dia.lo.gue search

KEMANG NEIGHBORHOOD; The Portrait of Kemang During Lockdown by Gladys Teo-Simpson

Pameran kolaborasi dari Gladys Teo-Simpson dan Kemang RT/RW
16 Oktober – 28 November 2021
Dia.Lo.Gue Shop
Jl. Kemang Selatan 99A 
Jakarta 12730

Kemang Neigborhood, sebuah ide cerita, atau gagasan dalam keseharian yang di jumpai di sekitar Kemang. Sesuatu yang biasa bila kita melihat nya dengan sekilas, tetapi bisa menjadi luar biasa jika kita mengamatinya lebih seksama.

Kemang dalam cerita kali ini, bercerita dari kacamata seorang urban sketchers, istri dari pekerja asing di Indonesia. Ia terjebak didalam masa ketidakpastian, rasa takut untuk keluar rumah, jauh dari keluarga dan rasa rindu pada anak yang harus terpisahkan karena regulasi covid-19. Semua tertuang didalam jurnal sketsa sederhana tentang Gladys Teo-Simpson dan wajah-wajah di sekelilingnya yang menjadi sumber inspirasinya untuk kembali bangkit dan menerima kondisi dan keadaan.

Kemang RT/RW adalah sebuah gagasan untuk mendokumentasikan informasi, data, sejarah, sosiologi masyarakat, dan cerita tentang Kemang dari masa ke masa. Sebuah karya kolaborasi Hermawan Tanzil bersama designer muda dari LeBoYe, Dialogue Artspace dan komunitas di Kemang yang pernah di tampilkan dalam ICAD 2016 : Seven Scenes

Didukung @kemang12730

.

.

Collaborative Exhibition with Gladys Teo-Simpson and Kemang RT/RW
16 October – 28 November 2021
Dia.Lo.Gue Shop
Kemang Selatan 99A 
Jakarta, 12730

Kemang Neighborhood, is a compilation of narratives based on discoveries of everyday life encountered in Kemang, something that is ordinary if we see it at a glance but can be extraordinary if we observe it more closely.

In this chapter, the story will tell imagery of Kemang from the perspective of an urban sketcher, a wife of an expatriate worker in Indonesia. She was trapped in a period of uncertainty, fear of leaving the house, away from family, and longing for her children who had to be separated due to Covid-19 regulations. Everything is portrayed in a simple sketch journal about Gladys Teo-Simpson with faces and sightings around her that eventually became her source of inspiration to get through and overcome the conditions and circumstances.

Kemang RT/RW is a project to document information, data, history, sociology, and stories about Kemang from time to time. Collaborative work with Hermawan Tanzil, a young designer from @leboye, @dialogueartspace, and the community in Kemang, which was featured in ICAD 2016: Seven Scenes.

Supported by @kemang12730

done